فعلا خبری از مودم 5G اپل نیست؛ آیفون ها تا 2026 تراشه مودم کوالکام دارند

به گزارش مجله توسعه دهنده، مدت ها است شایعاتی درباره مودم 5G اپل شنیده می گردد و هر سال در آستانه رونمایی از آیفون های نو، می گویند این گوشی ها مجهز به تراشه مودم اختصاصی خود اپل هستند.

فعلا خبری از مودم 5G اپل نیست؛ آیفون ها تا 2026 تراشه مودم کوالکام دارند

سال جاری هم در آستانه معرفی ، چنین شایعاتی به گوش می رسید ولی تمدید سه ساله قرارداد همکاری میان اپل و کوالکام برای تامین چیپ ست مودم 5G، نشان از تاخیر در برنامه های اپل برای فراوری مودم اختصاصی دارد.

براساس قرارداد تازه، دیگر حداقل می دانیم تا سال 2026 از مودم های کوالکام در گوشی های آیفون اپل استفاده می گردد.

کوالکام در بیانیه ای، اظهار داشت گوشی های هوشمند اپل در سال های 2024 و 2025 و 2026 با مودم های این شرکت روانه بازار می شوند. یک چهارم عایدی کوالکام از سوی اپل است و کوپرتینو بزرگ ترین مشتری این شرکت به شمار میرود.

قرارداد قبلی کوالکام و اپل در سال 2023 به خاتمه می رسید. به همین دلیل، شایعات زیادی درباره رونمایی آیفون 15 با تراشه مودم 5G اپل به گوش می رسید.

اپل در سال 2019، بخش مودم گوشی اینتل را خریداری و به مجموعه خود اضافه کرد تا بتواند برای گوشی ها و سایر دستگاه های خود، مودم اختصاصی بزند.

در سال 2018، شایعاتی درباره فراوری مودم به وسیله اپل به گوش رسید و تصاحب یکی از بزرگ ترین بخش های عایدیزای اینتل، درست یک سال پس از آن، مهر تاییدی بر این شایعات بود.

پیش تر، بارها رسانه ها گفتند که اپل در سال 2023 از مودم اختصاصی خود رونمایی می نماید و دیگر قرارداد همکاری با کوالکام را تمدید نخواهد کرد.

اما حالا، تمدید قرارداد تامین مودم با کوالکام، به معنای تاخیر و به ثمر نرسیدن نتایج اپل در حوزه فراوری تراشه مودم 5G است.

البته، اپلی ها می توانند یک استراتژی دیگر را هم دنبال نمایند و آن، استفاده همزمان از مودم کوالکام و مودم اختصاصی خود این شرکت در محصولات اپل است.

یعنی اپل می خواهد به تدریج و آهسته، مودم های کوالکام را از محصولاتش حذف و مودم های خودش را جایگزین کند.

کوالکام امیدوار است تا سال 2026، هنوز سهم 20 درصدی از آیفون ها داشته باشد اما مطمئنا اپل تا پیش از خاتمه قرارداد تازه، مودم 5G خودش را معرفی و روی بعضی از آیفون ها، تست می نماید.

گفته می گردد اپل برای مودم هایش رویکردی مشابه تراشه های سری M دارد. یعنی، همزمان روی مصرف انرژی و کارایی تمرکز داشته و این مودم ها، دارای راندمانی بالا ولی مصرف انرژی پایینی هستند.

این موضوع می تواند به افزایش اندازه شارژدهی باتری گوشی های اپل یاری بزرگی بکند.

منبع: شبکه چی
انتشار: 21 شهریور 1402 بروزرسانی: 21 شهریور 1402 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 2403

به "فعلا خبری از مودم 5G اپل نیست؛ آیفون ها تا 2026 تراشه مودم کوالکام دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعلا خبری از مودم 5G اپل نیست؛ آیفون ها تا 2026 تراشه مودم کوالکام دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید