فواید باورنکردنی انبه از تقویت حافظه تا محافظت از قلب

به گزارش مجله توسعه دهنده، انبه، میوه خوش طعم استوایی است که خواص عالی برای سلامت بدن دارد. این میوه سرشار از آنتی اکسیدان ها، فیبرها و ویتامینC است و می توان علاوه بر مصرف معمولی در این روزهای گرم، در ترکیب انواع سالاد و دسر نیز از آن استفاده کرد.

فواید باورنکردنی انبه از تقویت حافظه تا محافظت از قلب

در ادامه به فواید عادت به خوردن این میوه خوشبو خواهیم پرداخت که به ترتیب عبارتند از:

منبع غنی از ریزمغذی ها

انبه سرشار از ویتامین ها و موادمعدنی به خصوص ویتامینC است به طوری که 100 گرم آن می تواند 46 درصد از احتیاج روزانه به این ویتامین را تامین کند. بعلاوه، انبه منبع غنی از ویتامین های A و E، اسیدهای آمینه، فلاونوئیدها، بتاکاروتن و نیاسین است. این ترکیبات به تقویت سیستم ایمنی بدن یاری می نماید و تاثیر ضدخستگی نیز دارد.

پیشگیری از سرطان

انبه حاوی میزان فراوان پلی فنول هاست که ترکیبات آنتی اکسیدانی قوی محسوب می شوند و از بدن در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت می نمایند. البته وجود ویتامینC نیز چنین تاثیری دارد و رشد سلول های سرطانی به خصوص سرطان پروستات را کاهش می دهد. البته این میوه در جلوگیری از پیشرفت سرطان کولون و کبد هم موثر است.

محافظت از قلب

انبه حاوی فیبرهای گوارشی از جمله پکتین است. این فیبرها کلسترول بد خون را کاهش می دهند و در کنار پتاسیم بالا به تنظیم ریتم قلب و حفظ فشار خون طبیعی یاری می نمایند.

بهبود روند هضم

انبه حاوی آنزیم های گوارشی است که به تجزیه پروتئین ها یاری می نماید و روند هضم را بهبود می دهد. بعلاوه، مصرف انبه برای بهبود سوزش معده موثر است. میزان فیبر فراوان آن نیز در پیشگیری از یبوست موثر است و به عملکرد بهتر کولون یاری می نماید.

تقویت حافظه

انبه برای بچه هایی که تمرکز کافی برای درس خواندن ندارند، بسیار مفید است زیرا اسید گلوتامین دارد که به تحریک حافظه و عملکرد مطلوب سلول ها یاری می نماید. اسید گلوتامین در دفع مواد سمی از مغز نیز نقش دارد و عامل پیشگیری از تحلیل عملکرد شناختی است. البته میزان فراوان ویتامین B6 و آهن نیز به تحریک عملکرد مغز و تقویت حافظه یاری می نماید.

مفید برای افراد لاغر

خوردن انبه به افرادی که تمایل به افزایش وزن دارند، توصیه می گردد زیرا 100 گرم آن حدود 75 کیلوکالری دارد. خوردن انبه رسیده همراه شیر به علت پروتئین بالا می تواند به افزایش وزن یاری کند. البته در این صورت نه تنها وزن افزایش می یابد بلکه رشد توده عضلانی نیز تقویت می گردد.

منبع: بهداشت نیوز

منبع: فرارو
انتشار: 7 شهریور 1402 بروزرسانی: 7 شهریور 1402 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 2399

به "فواید باورنکردنی انبه از تقویت حافظه تا محافظت از قلب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فواید باورنکردنی انبه از تقویت حافظه تا محافظت از قلب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید